lidingostadtekniksprang.blogg.se

En tekniksprångares blogg om hur det är att testa ett toppjobb.

Besök på Hersby

Kategori: Tekniksprånget

 
Hej på er!
Det är redan torsdag igen och den här veckan har sprungit förbi. Jag har precis haft möte med förvaltarna och Johan för att gå igenom lokalförsörjningsprocessen som vi så flitigt jobbat med, kommer ni ihåg den? 
De fick komma med feedback och säga vad de tyckte. Sen har jag precis bokat ett nytt möte med alla lokalplanerarna på de olika förvaltningarna så om ca två veckor ska vi göra samma sak igen. 
 
Tidigare idag var jag och Hannes på Hersby gymnasium och hälsade på naturtreorna. Vi pratade i aulan om Tekniksprånget för att promotea det och förhoppningsvis få några av dem att söka till hösten. Det var väldigt roligt! Jag har faktiskt börjat tycka bättre och bättre om att föreläsa inför folk och det känns skönt för det är något man alltid har användning av att kunna. Efter det fick vi äta lunch i matsalen innan vi åkte tillbaka till kontoret. Hersby kommer alltid vara en plats som symboliserar en väldigt bra tid i mitt liv. 
 
Igår hade vi en internationell inspirationsfrukost som min handledare var med och anordnade. Det var frukost (fransk med croissant och youghurt) och sedan var det korta föredrag om olika studieresor personer hade gjort runt om i världen. Mycket spännande tyckte jag! Blev sugen själv på att åka. Resterande tiden av dagen ägnade jag åt att gå igenom objekt med Helena i REQS (fastighetssystem) och medverka på två byggmöten, det ena på Källängen och det andra på Bodal. 
 
Hannes fyllde även 20 igår (grattis!) dock missade jag tårtan och firande på eftermiddagen på grund av mötena. Men jag fick en bit tårta idag istället så jag klagar inte. ;)
 
En bild från idag
 
 

KOMMENTARER:

  • Matilda säger:
    2015-04-17 | 10:44:14

    Hej, trevlig blogg! Jag har en fråga angånde dina studieplaner nu när tekniksprånget snart är slut. Blir det någon typ av ingenjör, och har tekniksprånget inspirerat dig till detta i så fall?

Kommentera inlägget här: