lidingostadtekniksprang.blogg.se

En tekniksprångares blogg om hur det är att testa ett toppjobb.

Fullrulle

Kategori: Tekniksprånget

 
Hej på er!
 
Ny vecka igen och allting rullar på precis som det ska. I fredags hade jag det fjärde projektmötet angående Torsviks skola. Det är väldigt kul att få vara med och se vad som ska hända, eller i alla fall förhoppningsvis vad som ska hända med tanke på att det måste godkännas av politiken också. Jag hoppas det går igenom för jag tror att det kan bli riktigt bra. Efter det åkte jag med Hannes in till stan för att äta lunch tillsammans med en av hans kompisar innan vi begav oss till hans före detta gymnasium, NTI gymnasiet vid Odenplan. Där var vi och pratade och presenterade Tekniksprånget i tre stycken teknikklasser. Det var kul och jag hoppas att det är många som väljer att söka! Vi vill göra Tekniksprånget större och större! :)
Sen tog jag helg och skulle rida, men lyckades SÅKLART åka av hästen (igen) så spenderade min fredag på akuten och majoriteten av helgen i sängen. Ingen fara, jag lever! Har fått en muskelskada i ryggen och en lättare skallskada så har lite svårt att koncentrera mig under en längre tid och blir trött i huvudet ganska fort, men jag vilar så det ska förhoppningsvis vara bra snart.
 
Igår arbetade jag med Xpand (fastighetssystem) en del, besökte min naprapat på lunchen för att behandla min rygg och på eftermiddagen hade vi APT (arbetsplatsträff) med hela fastighetskontoret där man tar upp aktuella saker och informerar osv... Efter APTn hade jag möte med Frida och Gustaf där vi pratade om hur man på bästa sätt ska lägga uppnya objekt i Xpand och även lite allmänt om hur man på bästa sätt ska strukturera upp Xpand framöver. Tror det kommer bli bra men det är ett ordentligt jobb!
 
Idag inledde vi dagen med tisdagsfika som vanligt och morgonmöte. Efter det har jag suttit med Karin, som är en av förvaltarna, och diskuterat hur vi ska lägga upp ett möte vi ska hålla imorgon angående en NKI-enkät. Jag tror att det kommer bli toppenbra!
 
I eftermiddag/ikväll är det dags för Tekniksprånget träffen som jag, Hannes, Vendela och Oskar anordnat under vår lediga tid. Det ska bli spännande och roligt att få träffa alla andra, även om jag måste erkänna att jag är lite nervös... ;) Jag hör av mig om hur det gick, ska förhoppningsvis ta lite bilder också.
 
 
Kommentera inlägget här: