lidingostadtekniksprang.blogg.se

En tekniksprångares blogg om hur det är att testa ett toppjobb.

Konferens på Sandhamn

Kategori: Tekniksprånget

 
Hej!
 
Förra veckan var jag på konferens tillsammans med Fastighetskontoret på Sandhamn. Det var väldigt roligt och trevligt! Det började med att vi åkte båt från Stavsnäs ut till Sandhamn på onsdag morgonen. Väl framme var det lite fika innan vi började själva konferensen. Under första dagen var det två konsulter som höll i det hela och vi diskuterade NKI (Nöjd Kund Index). Vi blev indelade i grupper och sedan fick vi diskutera olika frågor och sedan redovisa för varandra. Det var ett bra upplägg tyckte jag! :) Det var i princip det vi gjorde hela den dagen, utom lunch och eftermiddagsfika, men fokus var på NKIn och ta fram olika handlingsplaner för hur man ska förbättra det till nästa mätning. Efter det badade vi badtunna och bastu. Såklart badade vi i havet och det var nästintill iskallt (8 grader typ), men trevligt var det i alla fall! Sedan var det middag och barhäng resterande delen av kvällen. Det som händer på Sandhamn stannar på Sandhamn.. ;) Nej men det var en rolig och trevlig dag med nya lärdomar från min sida. Min första konferensdag någonsin.
 
Dag två var de flesta lite tröttare än dag ett, men då hade vi samma upplägg fast det var Patrik (chef) som höll i det hela och vi pratade om NMI (Nöjd Medarbetar Index). Vi fick alltså diskutera olika frågor i grupper och sedan redovisa dessa. Även därifrån kom det en hel del bra saker. Vid 15.15 gick båten hem.
 
Det var spännande och kul att få följa med på denna konferensen och jag är väldigt tacksam att jag fick den möjligheten! :)
 
Fridzor & Maddzor
 
 
 
Kommentera inlägget här: